Sfantul evanghelist Ioan ne pune in fata ochilor un eveniment din
activitatea publica a lui Isus petrecut la lacul Vitezda (,,Poarta
oilor" sau ,,Casa indurari"), unde a sosit intr-o zi de sambata.
Aici, in jurul lacului si la cele cinci locuri de acces in lac, vede; ,,multime de bolnavi; orbi, schiopi si uscati..." Io. 5/2, care asteptau indurarea divina pentru a fi vindecati si salvati de neputintele lor.
Aceasta imagine, evanghelica, imi aduce in minte marele numar de
bolnavi , asemenea celor mentionati de sfantul evanghelist Ioan in
pericopa de astazi, care s-au perindat cu carucioarele, carjele si
,,paturile" lor in fata ochilor mei pe strazile din Lurdes, in fiecare
seara, pana s-au asezat in fata Bisericii inchinate Preacuratei Fecioare
Maria ca sa recite sfantul Rozar.
Atat cei din Evanghelia lui Ioan, cat si cei de pe platoul Bisericii
din Lurdes erau cuprinsi de aceeasi dorinta si speranta - vindecarea.
Daca de paraliticul din Evanghelie la nimeni, dintre semeni sai, nu-i
pasa, fata de cei care ajung la Lurdes exista oameni carora le pasa.
Prin Intruparea si Invierea lui Isus, nepasarea celor de la Vitezda
este transformata in indurare, mila si dragoste crestineasca fata de
aproapele, de catre voluntari de la Lurdes, asa dupa cum ne cere si
Evanghelia. Pentru ca, acolo, fiecare neputincios are un insotitor
care-l ajuta, nu numai in nevoile sale zilnice, dar si ca sa fie
prezent, seara de seara, la pelerinajul de pe strazile Lurdului si la
rugaciunea Rozarului unde se roaga Preacuratei Fecioare sa mijloceasca
la Fiul lui Dumnezeu, pentru ei, ca sa se insanatoseasca.
Privind cu ochii minti tabloul evanghelic, descris de sfantul
evanghelist Ioan, si cu ochii trupului Lurdul, ai in fata imaginea
cutremuratoare a suferintei si neputintei umane, exprimata in
neimaginate feluri, dar si speranta din ochii si sufletul acestor oameni
loviti de soarta, ce sunt in asteptarea unui salvator al neputintelor
proprii !
Paraliticul din Evanghelie a avut sansa sa-l intalneasca pe insusi
Mantuitorul intregului neam crestinesc, care l-a vindecat doar prin
cuvant, nemaifiind necesara introducerea bolnavului in apa. Si astfel a
putut sa-si ia patul sau, sa umble, dupa 38 de ani de durere, si chin in
care a fost parasit de toti semeni.
Acest paralitic, dar si noi, vedem ca lui Dumnezeu ii pasa de creatura
sa, indiferent daca a gresit sau nu, atunci cand acesta isi pune
speranta in rugaciune, biserica si Spovada. El ii intinde mana si-l
ridica din orice necaz.
Mana Domnului si binecuvantarea sa vine prin rugaciune si credinta in Dumnezeu, la care si noi suntem indemnati.
Din cele istorisite de sfantul evanghelist Ioan retinem rautatea omului
care nu are credinta, ii vedem egoismul care a facut ca nici macar unul
dintre cei vindecati in Vitezda, cu care a fost coleg de suferinta
atatea ani, nu s-a plecat spre acel om, ca sa-l ajute.
Intelegem, astfel, ca dupa vindecare fiecare a plecat la casa lui si nu
l-a mai interesat de suferinta aproapelui, pentru ca nici unul nu l-a
intrebat: ,,voiesti sa te faci sanatos" si tu ?! Cata diferenta
intre cei vindecati in lacul Vitezda, prin ingerul Domnului si cei patru
oameni dintr-o alta evanghelie, chiar daca aceea nu trecusera prin
chinurile si durerile celui pe care-l ajutau.
Iata, ce mare diferenta intre cei de la lacul Vitezda si cei de la
Grota din Lurdes! Daca, la ,,Casa indurari" din Ierusalim, cei sanatosi
il apostrofeaza direct pe cel vindecat si indirect pe Isus ca l-a
vindecat in ziua sambetei, la Lurdes cei sanatosi ajuta pe cei bolnavi,
urmand invatatura lui Isus de a-si iubi aproapele ca pe ei insisi si
care se roaga impreuna cu ei si pentru ei, cerand mijlocire prin
Preacurata Fecioara Maria si indurare de la Dumnezeu prin Rozarul care
se recita zilnic, in mai multe limbi.
Dovada vindecari paraliticului, din Evanghelie, este scularea si luarea
patului sau, iar a celor care au fost la Lurdes si care au plecat de
acolo vindecati sunt carjele, lasate ca dovada si care atarna la
intrarea in Grota Preacuratei Fecioare.
Si acestea toate isi au izvorul in Isus Cristos, Inviat, fara de care nu s-ar fi intamplat.
Din exemplele de mai sus trebuie sa retinem ca daca suntem sanatosi, pe langa datoria pe care o avem de a multumi Domnului, pentru sanatatea noastra, avem si datoria de a ne ajuta aproapele, fara a astepta ceva in schimb si de a-l iubi la fel cum ne iubeste si Dumnezeu pe noi. Si, apoi, sa ne ingrijim ca, dupa ce ne-am ,,spalat" in ,,apa" sfintei Taine a Spovezii si am primit garantia iertari noastre, prin reprezentantul lui Dumnezeu pe pamant, sa ne ramana mereu in urechi si avertismentul dat de Isus paraliticului: ,,De acum sa nu mai pacatuiesti, ca sa nu ti se intample ceva si mai rau!" Amin.
Si acestea toate isi au izvorul in Isus Cristos, Inviat, fara de care nu s-ar fi intamplat.
Din exemplele de mai sus trebuie sa retinem ca daca suntem sanatosi, pe langa datoria pe care o avem de a multumi Domnului, pentru sanatatea noastra, avem si datoria de a ne ajuta aproapele, fara a astepta ceva in schimb si de a-l iubi la fel cum ne iubeste si Dumnezeu pe noi. Si, apoi, sa ne ingrijim ca, dupa ce ne-am ,,spalat" in ,,apa" sfintei Taine a Spovezii si am primit garantia iertari noastre, prin reprezentantul lui Dumnezeu pe pamant, sa ne ramana mereu in urechi si avertismentul dat de Isus paraliticului: ,,De acum sa nu mai pacatuiesti, ca sa nu ti se intample ceva si mai rau!" Amin.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.